1 MIJN BESTELLING

1.1 Wat is de minimum afname?
Wij kennen geen minimumordergrootte. Wel rekenen wij €9,50 administratiekosten bij bestellingen onder de €50,-.


1.2 Hoe worden mijn producten verzonden en wat zijn de kosten?
Zendingen binnen Nederland vasteland en binnen de EEG worden per GLS pakketdienst verstuurd. Als uw pakket onderweg is naar u krijgt u automatisch bericht van de GLS per e-mail.

- Verzendkosten per doos: €12,50
- Verzendkosten per rol: €18,-
- Het maximum gewicht per doos/rol is: 32kg
- De maximum afmeting van een doos/rol is: omtrek + lengte maximaal 300cm

Buiten de EEG worden zendingen tot 20 kilo met de post verstuurd. Voor grotere zendingen wordt in overleg met de klant een geschikte transporteur gekozen.


1.3 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dat kan bij ons pand aan de Hugo de Grootstraat 175, 2613 VS, te Delft. Geef in dat geval bij uw bestelling aan wanneer u deze komt ophalen. Afhalen van bestellingen kan ma t/m vr tussen 9:00 en 16:45u.


1.4 Wat is de betalingstermijn?
Wij hanteren een betalingstermijn van 30 dagen. Vermeldt bij betaling áltijd uw klantnummer/debiteurnummer en het factuurnummer.


1.5 Wat moet ik doen als de verpakking bij ontvangst is beschadigd?
Controleer bij ontvangst altijd of de verpakking niet is beschadigd alvorens te tekenen voor ontvangst. Mocht het pakket beschadigd zijn kunt u dit aangeven op het ontvangstformulier van de GLS. Als u tekent voor ontvangst van het pakket zonder de schade te melden op het ontvangstformulier kunnen wij helaas niets voor u doen.


1.6 Kan ik een product retourneren?
Mocht er iets aan de geleverde producten niet goed of niet naar wens zijn, dan kunt u dat tot 10 dagen na levering aan ons laten weten. Alleen na overleg en onze goedkeuring kan een product geretourneerd worden. 


1.7 Wat is de levertijd?
Mits alles op voorraad is gaat uw bestelling binnen 1 à 2 dagen de deur uit. Als een gedeelte van uw bestelling op voorraad is nemen wij contact met u op of u wil wachten of dat wij van de overige materialen een restorder kunnen maken. Vilt dat niet op voorraad is heeft een levertijd van 3 à 4 weken.

Uitzonderingen:

- Als uw bestelling veel snijwerk heeft kan het langer duren dan 2 dagen.

- Rond de feestdagen hebben bestellingen +/- 2 weken vertraging vanwege sluiting van de fabriek.

- In Augustus is onze ververij altijd 3 weken dicht i.v.m. onderhoudswerkzaamheden.

- Als u vilt bestelt in een eigen kleur is de levertijd +/- 7 weken.


2 ONZE MATERIALEN

2.1 Is HOLLANDFELT veilig te gebruiken in speelgoed en kleding?
Ja, ons wolvilt voldoet aan de strenge eisen van de UNE-EN 71-2 (brandbaarheid), UNE-EN 71-3 (giftige stoffen) en de Öko-Tex 100 (schadelijke stoffen). op verzoek kunnen wij u een certificaat toesturen.


2.2 Heeft wolvilt een richting of een vleug?
Nee, wolvilt heeft geen richting of vleug. het is zowel aan de voor- als achterzijde hetzelfde.


2.3 Hoe breed is wolvilt van HOLLANDFELT?
Wolvilt is 183cm breed. Omdat wol een natuurproduct is kunnen hierin kleine variaties optreden.


2.4 Hoe wordt wolvilt geleverd?
Wolvilt zit op rollen en wordt geleverd over de volle breedte op een kartonnen koker. Ons 1mm dunne wolvilt wordt gedoubleerd geleverd en om een plat karton gerold.


2.5 Kan ik wolvilt wassen?

Mocht het nodig zijn wolvilt te wassen, doe dit dan met de hand en met koud (30ºc) water. Omdat wolvilt van zuiver wol is zal het de eerste keer krimpen met maximaal 9,5%. Doe altijd eerst een proef met een ander stuk wolvilt.


2.6 Hoe onderhoud ik wolvilt?

Droog vuil en stof kunt u verwijderen met een stofzuiger. Natte vlekken deppen met een droge doek. Vetvlekken kunt u reinigen met K2r, verkrijgbaar bij de drogist.


2.7 Hoe wordt jullie wolvilt gemaakt?

Ons wolvilt wordt industrieel vervaardigd. De Wol ondergaat in het machinepark een aantal stappen van ruwe wol tot wolvilt in bijna 100 kleuren! Een gedetailleerde beschrijving van ons viltproces vindt u hier


2.8 Wat is de samenstelling van jullie vilt?

Wolvilt van HOLLANDFELT bestaat voor 100% uit wol.


2.9 Wat is het gewicht van jullie wolvilt?

Per strekkende meter is het gewicht als volgt:

-          1mm 450gr

-          2mm 750gr

-          3mm 1400gr

-          5mm 2200gr

-          10mm 4500gr

Omdat wol een natuurproduct is kan het gewicht iets afwijken.


2.10 Kan wolvilt de akoestiek bevorderen?

Ja. Vanaf een dikte van 3mm verbetert ons wolvilt de akoestiek. Bij 3mm kan dat oplopen tot 0,56, bij 5mm tot 0,82 α en bij 10mm zelfs tot tot 1,03α.


2.11 Krimpt vilt?

Als je wolvilt wast zal het krimpen. Bij chemisch reinigen tot 1% en bij handwas maximaal 9,5%. Dit gebeurt enkel de eerste keer.


2.12 Kunnen jullie maatwerk leveren?

Ja, wij kunnen het vilt voor u op maat (laten) snijden, stansen, laseren of cutteren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.


3 WOLVILT ALS WANDBEKLEDING

3.1 Hoe kan ik wolvilt het beste op de wand aanbrengen?

Met de juiste lijm kan wolvilt direct verlijmd worden op de wand. Hiervoor dient de wand ingesmeerd te worden met de lijm. Vervolgens kunt u het wolvilt in de lijm drukken.

Een uitgebreid informatieblad over het aanbrengen van wolvilt als wandbekleding vindt u hier.


3.2 Kan ik wolvilt met elke lijmsoort verlijmen op wanden?
Nee. Ons wolvilt wordt gemaakt van zuiver wol. Dit betekent dat er altijd nog een kleine hoeveelheid lanoline (Het natuurlijk vet uit de schapenvacht) in ons materiaal zit. hierdoor is het licht vocht- en vuilafstotend, waardoor niet alle lijm hecht. Wij raden u altijd aan vóór het verlijmen van ons wolvilt met ons contact op te nemen over de toepassing, ondergrond en soort lijm die u wilt gebruiken.

Voor het verlijmen van wolvilt hebben wij kleeffolie en viltlijm in ons assortiment.


3.3 Hoe kan ik lagen wolvilt op elkaar lijmen?

Hiervoor hebben wij een kleeffolie. Deze zit op rollen van 50cm breed en 25 meter lang. Dit is ook per meter te bestellen. Meer informatie vindt u hier.


4 ALGEMENE VRAGEN

4.1 Waar vind ik jullie prijzen?

Wij hebben geen prijzen op onze website staan, omdat wij alleen leveren aan bedrijven. Voor een prijslijst vult u hier ons contactformulier in. 


4.2 Waar moet ik aan voldoen om bij jullie te kunnen bestellen?

Wij leveren alleen business to business. Voordat u bij ons kunt bestellen hebben wij daarom uw bedrijfsgegevens nodig, zoals KvK nummer, BTW nummer, bedrijfsnaam en contactgegevens. Uitzondering hierop zijn scholen en studenten.


4.3 Kan ik als student bij jullie inkopen?

Ja, voor studenten hebben wij een speciale regeling. Als je onze materialen nodig hebt voor je opleiding, zorg dan dat een docent een brief ondertekent waarin duidelijk vermeld staat dat je de materialen voor je opleiding nodig hebt. Neem deze brief mee als je bij ons langskomt. Je rekent je bestelling ter plaatse contant af.